Tegoroczna jesienna edycja polsko-węgierskiej współpracy prowadzonej między Radnὁti Miklὁs Gimnázium na Węgrzech a Zespołem Szkół Ponadgimnazjalnych w Starym Sączu i Gimnazjum im. Jana Pawła IIw Gołkowicach opierała się na realizacji projektu o zwierzętach, w ramach którego młodzież zgłębiała tematykę przyrodniczą i uczestniczyła w konkursie przyrodniczym w języku angielskim na Węgrzech.
Grupa polsko-węgierska udała się na wycieczkę do niewielkiej wioski.Ipolytarnὁc w północnej części Węgier, gdzie znajduje się Park Paleontologiczny. Uczniowie, spacerując po edukacyjnej ścieżce geologicznej w towarzystwie pracownika parku, wybrali się w podróż, podczas której zobaczyli płytkie osady morskie sprzed 24 milionów lat,a także wulkanoklastyczne skały sprzed 19-20 milionów lat. W pawilonach wzniesionych obok ścieżki geologicznej można było zobaczyć skamieniałe fragmenty potężnego drzewa oraz odciśnięte łapy i kopyta gatunków zwierząt i ptaków, które żyły tu miliony lat temu, a podczas projekcji niesamowicie realistycznych filmów w technologii 3D i 4D uczniowie mogli wyobrazić sobie jak wyglądały te prehistoryczne, wymarłe już zwierzęta. Na zakończenie uczniowie w polsko-węgierskich parach wzięli udziałw konkursie w języku angielskim sprawdzającym ich wiedzę zdobytą na ścieżce edukacyjnej.
Kolejnym etapem realizacji polsko-węgierskiego projektuo zwierzętach była całodniowa wycieczka do zoo w Budapeszcie, jednegoz najstarszych ogrodów zoologicznych na świecie o bogatej 150-letniej historii; miejsca, gdzie znajduje się wiele rzadkich gatunków zwierząt. Tam młodzież z Polski i Węgier wzięła udział w zajęciach integracyjnych poprowadzonych przez Ritę Ráthné Murányi, nauczycielkę języka angielskiego z Radnὁti Miklὁs Gimnázium z Dunakeszi. Był też wspólny spacer po ogrodzie zoologicznym, a także niesamowity pokaz fok. Niespodzianka czekała jednak na wszystkich przy Magicznej Górze, czyli ogromnym pawilonie przypominającym skały. Tam uczniowie otrzymali karty pracy w języku angielskim i musieli odpowiedzieć na zagadki przyrodnicze, których rozwiązania można było zdobyć tylko dzięki uważnemu oglądaniu wystaw przyrodniczych w poszczególnych salachwewnątrz Magicznej Góry. Aby wspólnie znaleźć odpowiedzi na niektórez zagadek przyrodniczych uczniowie z Polski musieli liczyć na pomoc uczniów z Węgier, ponieważ ciekawostki te były opisane w języku węgierskim. Konkurs przyrodniczy w ogrodzie zoologicznym został przygotowany w języku angielskim przez nauczyciela biologii ze szkoły w Dunakeszi i dawał uczniom z Polski i Węgier okazję nie tylko do tego, by wzbogacić swoją wiedzę przyrodniczą, ale motywował również do praktycznego wykorzystania języka angielskiego. Niektóre z pytań były zaskakujące, należało bowiem zrobić sobie selfie w skorupie żółwia, przyglądnąć się sercu wieloryba czy rozpoznać niespotykane gatunki ryb. Uczniowie, którzy najlepiej poradzili sobie z zadaniami zostali nagrodzeni podczas uroczystości podsumowania jesiennej edycji współpracy międzynarodowej, która odbyła się w Dunakeszi na Węgrzech.