Gru
Z wizytą w Twardoszynie
Posted by Super User

Ciekawi, jak wygląda edukacja leśników na Słowacji, 29 września wyruszyliśmy z naszymi opiekunami (uczniowie klasy I i III TL) na wycieczkę programową. Podczas dwudniowego pobytu u naszych sąsiadów poznawaliśmy kulturę słowacką, obyczaje, no i oczywiście smakowaliśmy  pysznych potraw regionalnych. Po obejrzeniu filmu promującego szkołę w Twardoszynie zwiedzaliśmy szkolne obiekty, porównując ich i nasze warunki.

W okolicy znajduje się średniowieczny, doskonale zachowany Zamek Orawski, z którego okien i dziedzińców podziwialiśmy rozległą panoramę. Z odległej przeszłości  rycerskich wyprawy przenieśliśmy się bliżej naszych czasów, kiedy oglądaliśmy podniebne maszyny w Muzeum Lotnictwa.

Przepiękne otoczenie – Tatry Zachodnie – zapraszają wręcz do pieszych górskich przechadzek. W czasie wyprawy na Rohacz byliśmy pod wrażeniem zapierających dech w piersiach widoków. Szum górskiego wodospadu, kropelki wody w powietrzu i granitowe skały tworzyły magiczny nastrój, który na długo pozostanie w naszej pamięci.

To były dwa wspaniałe dni...