Wiedzę można zdobywać na różne sposoby i od specjalistów, o czym przekonaliśmy się także 28 listopada, kiedy uczestniczyliśmy w wykładzie prof. Marii Płonki z PPWSZ
z Nowego Targu na temat: „Marketingowe pułapki produktów bankowych i ubezpieczeń”.
W spotkaniu uczestniczyły klasy technikum ekonomicznego. Poznawaliśmy różne chwyty marketingowe stosowane przez banki i instytucje ubezpieczeniowe. Została też omówiona RRSO (Rzeczywista roczna stopa oprocentowania) która pozwala na porównanie różnych ofert kredytów konsumenckich. Przedstawione też były możliwości popełniania przestępstw finansowych na przykładzie parabanku Amber Gold poprzez stosowanie pułapek bankowych oraz innych metod marketingowych przez pracodawców i pracowników. Wykład w języku specjalistycznym uświadomił nam, zwłaszcza początkującym uczniom, że język ekonomiczny jest trudny i łatwo można nim manipulować na korzyść instytucji. Warto znać metody działania, chwyty, by korzystając z usług bankowych, nie stać ofiarą, ale pełnoprawnym klientem, świadomym swoich praw.