Uczniowie technikum urządzeń i systemów energetyki odnawialnej w obecnej sytuacji przebywają w domu i podczas nauki zdalnej zdobywają wiedzę w trochę inny sposób, niż do tej pory. W oparciu o wcześniej przygotowaną instalację na warsztatach szkolnych sporządzają zestawienia materiałowe, przedstawiają kolejność i sposób wykonywanych zadań oraz opracowują rysunki dla konkretnej instalacji. Bardzo często korzystają z informacji zamieszczonych na specjalistycznych stronach internetowych oraz z filmów instruktażowych.
W ramach zajęć warsztatowych mechanicy poznają metody spawania MAG i TIG, rodzaje złącz spawanych i ich sposoby wykonywania. Ponadto uczą się zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy łączeniu elementów za pomocą spajania.
Zdobywanie umiejętności metodami zdalnymi jest też możliwe i skuteczne. Nauczyciele przedmiotów gastronomicznych wypracowali wiele metod pracy z młodzieżą za pośrednictwem różnych platform.Jedną z nich jest dokładne instruowanie uczniów, jak wykonać potrawę zgodną z tematyką lekcji. Oprócz słowa uczniom pomagają zdjęcia poszczególnych etapów pracy, którą nauczyciele wykonują w domu, uwieczniając poszczególne etapy na aparacie (także komórce) .
Kolejny próbny egzamin klasy 3TŻG. Młodzież cały czas ciężko pracuje, pomimo słonecznej pogody i innych pokus. Śpiew ptaków za oknem rozwesela, a nasze ,,szkolne mróweczki” nie odpuszczają. Szlifują umiejętności, utrwalają wiedzę, rozwiązują zadania i testy.
Okazuje się, iż czas pandemii mobilizuje naszych uczniów do umilania codzienności domownikom. Młodzież klasy 2TŻG „rozwija kulinarne skrzydła” w kuchni:młodzi gotują, grillują, pieką, smażą, dekorują – czyste szaleństwo! Efekty pracy są monitorowane, o czym świadczy bogata fotorelacja przesyłana z różnych etapów produkcji potraw od surowców po gotowy posiłek.
Klasy pierwsze gastronomiczne, spoglądając na popisowe dania swoich starszych kolegów i koleżanek, zaskakują swoich nauczycieli. Uczniowie klasy 1TŻGp przysyłają receptury na wyśmienite desery z wykorzystaniem owoców sezonowych i dań z warzyw, polecają między innymi: ciasto kruche z malinami i delikatną pianką, kocie oczka, gorące lody, ciasto amerykańskie, racuchy z jabłkami, faszerowaną cukinię kaszą jaglaną.
Młodzież naszej szkoły– w obecnej sytuacji – podczas zajęć zdalnego nauczania zgłębia wiedzę teoretyczną oraz szlifuje swoje praktyczne umiejętności.Jedną z nich jest przygotowanie i poprowadzenie zajęć animacyjnych dla najmłodszych. Przedszkolaki to grupa „klientów” wymagająca specyficznego podejścia ze strony animatora.